Gott Nytt År!!!

Nu har promenaderna gått till Magnoliabacken ett par dagar i streck. På tisdag kommer grundelementen och marken är förbered samt täckt med stora dukar. De som nu har arbetat på tomten är inlyssnande och trevliga samt verkar kunniga. På två ställen kom det lite berg i dagen - men tack och lov, inom våra marginaler. Det är så skönt att inte behöva spränga.
Jag har så svårt att föreställa mig hur stort huset blir. Det ska bli så spännande när grunden är klar och ytan syns.
Idag mötte vi en granne som ska bygga ett Allmogehus. Det såg fint ut. Det kommer att pryda området! En vacker Berguv från Fiskarhedenvillan byggs också i närheten.
Vi hade kontakt med vår elektriker häromdagen. Han verkar ha fulll koll. Likaså snickaren som kommer hit för att skaffa information efter helgerna.
I förrgår slog det mig plötsligt att vi kanske inte varit tillräckligt tydliga beträffande vår panel. Att vi bara tagit för givet att den panel vi beställt skulle sättas upp på det sätt vi hade tänkt oss. Jag satt och tittade på foton på husleverantörens hemsida och insåg att det fanns en mängd varianter. I halvpanik - då ritningar godkänts och huset tillverkas för leverans om några veckor - så sökte jag kontakt med Fiskarhedenvillan. Blev bemött med lugn och proffsighet. Idag skickade vår husförsäljare ritningar med exakt det vi vill ha och önskade Gott Nytt med en försäkran att snickarna kommer att veta hur det ska vara och jag säger bara STORT TACK!!!!
Ibland vet man inte vad man inte vet (0=... Då är det svårt att veta vad man glömt... Men det känns tryggt med Fredrick som är så tillmötesgående.

Nu ska vi alldeles snart äta lammytterfilé med rostade rotsaker och chevrecrisp. Innan blir det  fetaostgratinerade heta räkor - sen rundar vi av med Glace au four. Mums!

Nu kommer något oerhört fantastiskt! Elton ska få ett litet syskon - så nu går mormor i dubbel väntan på Hus och ny bebis!!!
Lille Elton bjuder Ben-Ji på vatten i sina nya lekglas.


Sommarstugan blott ett minne!


Vår infart med skopbesök!



Visst ser ytan ut som ett hav!

/Katarina



Läsarnas kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail:

Blogg :

Kommentar:

RSS 2.0