Lite pyssel på tomten

Ikväll lyckades jag smälla upp garagedörren så att nyckeln i låset blev böjd. Sen skulle Anders böja tillbaka den och då gick den av... Vi fick åka till KTH där Nicklas satt och pluggade för att hämta en ny nyckel.

Roligare var det att hämta lille Elton på förskolan idag. Han fick följa med mig hem medan Erika arbetade med lektionsförberedelser. Sen åt båda middag med mig och Anders.

På torsdag börjar vår grundentrepenör att fixa med vägen till tomten. Ikväll var vi där och pratade med grannen om att det ska börjas arbetas med vägen, sen samlade vi ihop en del av de MÄNGDER med tjärpapp som ligger på tomten. Jag har aldrig tänkt på hur tung tjärpapp är. Vi har använt plastskynken att dra den på i snön fram till vårt släp, men det finns mer kvar...



Spana in jackan - den hade Anders när han var liten och det är hans mamma som har sytt den - av Anders farfars trenchcoat. Nu har Elton fått den!



Elton provar Anders arbetshandskar innan de åker hem.


Det ska bli så spännande att grävning för grund och tomt- samt vägarbete börjar på torsdag! Milstolpe två!


/ Katarina



Läsarnas kommentarer:
Postat av: Elin [FOTOBLOGG]

Vad söt han är ;)

2010-12-08 @ 11:07:38
URL: http://mysphotos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail:

Blogg :

Kommentar:

RSS 2.0