Långt mellan bloggtillfällen

Nu har det gått ytterligare en vecka. All osb på! Gips på på hela övervåningen, delvis i våtutrymmet klar.
Där nere är ungefär hälften av gipset på men våtutrymmet klart. Lite pilligt med installation av centraldammsugare samt lucka till central för golvvärme nere. Besök av Lennart som är Anders vän samt en rejäl paus med promenad i det härliga vårvädret!
I helgen har jag eldat och röjt lite efter förra veckans storm och det avslutade momentet med osb inomhus.
Elin har dammsugit hela övervåningen och allt material samt alla verktyg är bortröjda därifrån.
Stormen tog verkligen fart på Magnoliabacken och fällde vår stora sälg som hade en begynnande blåsippsmatta under sig. Nu sticker där upp en och annan blåsippa under öns största påskris...
På grannens tomt föll en ganska rejäl gran. Lite naket blev det - men skön sol på vår balkong hela dagen (0=
Stormen tog också tag i lite annat som jag återkommer till vid ett senare tillfälle. Huset kom iallafall inte till skada.
Våren har verkligen kommit - vilken fantastisk dag vi har haft.
Fågellivet i dalen nedanför backen är otroligt rikt. I söndags morse då jag tog en promenad var sången nästa öronbedövande. Fantastiskt!

Idag har Tommy varit och kapat en fälld björk samt den fallna sälgen i delar. Tack Tommy!!!
Ikväll har Anders skrivbordsarbete hemma - och jag arbetade tilll 18.15 så vi har inte arbetat i huset idag.

Tyvärr fungerar det inte att ladda upp bilder ikväll så jag återkommer.

/Katarina





Läsarnas kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail:

Blogg :

Kommentar:

RSS 2.0