Vårhelg på backen

Idag och igår har Jonni - Linns pojkvän varit och hjälpt oss med vår kära Vråk. Anders har fått hjälp med tunga lyft och moment som jag är mindre bra på. Vi har varit tre då vi har satt panel i tak i allrummet och Jonni har burit kök med Anders.
Den här bilden tog jag då det stormade härom veckan - vår sälg har just brakat i backen...
Här avslutar Jonni och jag sträcka ett på panelen i allrummet - skön känsla!
Jag är inte så väldigt förtjust i att stå på säkrade spånskivor över trapphålet... hur ska man tvätta detta fönsters insida sen - miss av oss - öppningsbart fönster och tvätt från utsidan hade varit ett smart drag!
Bästa hjälpmedlen under bygget har varit häftklammerpistolen och "hole in one" redskapen som hjälper till vid borrning för alla elurtag.
Detta är numera en smutsig och tovig liten hund med gips och sågspån i pälsen men dock lycklig över att vara en bygghund som får vara med.
BenJi ligger oftast utanför på farstukvisten och tittar ut från den höga platsen. Vi har fantastikt fint kvällsljus på Magnoliabacken!
Idag har jag sågat till vår fina Magnolia som tappade formen då en björk av misstag råkade fällas in i den i vintras... Jag hoppas att det underbara trädet kommer att ta sig. För två veckor sen tog jag med mig grenar som legat avbrutna i snön hela vintern och satte dem i vatten. de står i en solig hörna på altanen och två vita Magnoliablommor börjar ni slå ut!!
På Magnoliabacken finns det inte bara blåbärsris och Magnolia utan också BLÅSIPPOR!
Snart kommer det vitsippor också.
Här ligger riset efter sälgen - det var ett fint träd!
Lite scilla växer under magnolian.
Ja - det är sant... Vi har smygstartat med ett högskåp (0= Fint kvällsljus i köket.
De här fina knopparna och handtagen ska pryda luckor, lådor och dörrar.
/ Katarina



Läsarnas kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail:

Blogg :

Kommentar:

RSS 2.0