Skräpkörarlördag

Idag körde vi två fulla gallersläp till tippen. Snickarna hade knutit in isoleringsspill i emballage löpande, så det gick fort och smidigt. Elin är hos oss denna helg och efter städningen åkte vi alla tre in till Vaxholm för besök på Handelsbanken som hade lördagsöppet och Apoteket, sen har vi varit på en liten inspirationsrunda på Fired Earth och Norrgavel. Jag tror att det börjar skapas någon form av beslut kring kakel och klinker. Jag ska kommunicera mina tankar med Kakelproffsen i Falun, som är den entreprenör vi anlitar, och se om de kan hjälpa till. De var mycket tillmötesgående när vi var där förra helgen och jag gissar att de hjälper till så långt det är möjligt för dem.
Det är så roligt att gå omkring på nedervåningen i huset! Innerväggarna skapar rum nu, så vi kan uppleva lite av det som komma ska...
Nästa vecka är det sportlov för snickarna. Vecka 12 kommer VVS och El. Fuktmätning av grund bokad till vecka 15. Sen dags för kakel och klinkersläggning.
Vi har också haft kontat med den firma som ska sätta in vår kakelugn. Men de kommer i ett senare skede. Vi ska ha en rund vit kakelugn i gammal stil men utan större utsmyckningar.
Här kommer lite bilder från resultatet av snickarna´s framfart i veckan (0=.
Duschrum nere.
Vardagsrum mot kök och hall.
Hallen - stege där trappan kommer att vara.
/Katarina



Läsarnas kommentarer:
Postat av: Jenny

Hej!

Åhhhh vad fint det kommer att bli. Vad ni jobbar på, eloge till er. Hann inte fråga idag när vi pratades vid så jag kommenterar här istället....

KRAM

2011-03-01 @ 19:59:29
Postat av: Anonym

Hej Jensan!

Kul att se vilka som läser i den trogna dagsskaran runt 20. Bygget är än så länge kärt besvär då vi bara har lite "runtomkring" jobb. Snart kommer dock tiden då det blir enbart vi som står för vissa delar. Då blir det prövning på form och ork. Vi är dock ordentligt taggade!

Kram K

2011-03-02 @ 20:19:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail:

Blogg :

Kommentar:

RSS 2.0