Plan två...

Nu börjar stommen på plan två att ta form. Det har också gått framåt med stora steg när det gäller gavelspetsar och två innerväggar till övervåningen.
Idag har dörrar, fönster och tegel kommit. Dörrarna och fönstren är så fina! Isoleringen uteblev då föraren hade fått uppsöka verkstad med bilen.
Det snöade ju verkligen rejält en stund i morse, klockan sju, då jag åkte till jobbet. Hoppas att våra snickare får lite skönare väder imorgon uppe på Magnoliabacken, jag var där ikväll vid sjutiden och då var det kallt och blåsigt.
Både Anders och jag har kvällsarbete och sitter vid varsin dator med handbollsmatchen på TV´n i köket. Jag ska lägga in några bilder innan arbetet tar vid.
Snart kommer snickarna från huset och då vankas också semlor för den som vill ha.
Prydligt fixat, i helgen städar vi igen!
Här börjar det ske saker med plan två.
Lasse har varit och gjutit plintar för entréverandan.
Gavelspetsar på gång.
In action...
Uppe på backen!
Snickarbasen (0= Superbra!
Här kommer hans duktiga team!
Och de kommer från...
Plats för fönster övervåning.
Musik till arbetet - helt rätt tycker jag.
Byggherre Wedin håller undan snön.
En dag kanske ngn läser detta och förundras över hur man byggde för 100 år sen...
Teamwork.
" Ett sånt där bord vill jag ha..."
Fönsterinspektion - ser bra ut!
Imorgon kommer Elin - det blir skoj att visa henne hur huset växt fram med hjälp av snickarna!
/Katarina



Läsarnas kommentarer:
Postat av: Anonym

OJ! här händer grejjer!!!



imorgon kasnke ja o elton kan komam till er om vi inte har något för oss. innan han lasig sa han leka mormor benji. så han längtar efter er.



erika

2011-01-28 @ 20:26:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail:

Blogg :

Kommentar:

RSS 2.0