Sakta men säkert

Vad har hänt sen sist egentligen...?
Kakel och klinkers är på plats förutom i köket. Kakelfolket skulle till Italien och köket hanns inte med. Det blir nästa måndag. Jag har satt ihop badrumsmöbler och i stort sett allt golv uppe är lagt.
Elin har målat snedtaket i sitt rum. Bra jobbat Elin! Elin och jag har beställt ljuvliga tapeter som fondvägg till hennes rum samt en våd med bara magnoliagrenar. Allt går i en vacker mild cerislila färg. Vi hittade också en fin spegel på Magasinet i Vaxholm.
Jag har planterat lavendel och salvia samt smultron (0= Kunde inte låta bli att pyssla lite utanför huset.
Vi funderar stakt på att lägga gräs rätt så snart, innan det börjar växa i jorden som lagts runt huset.
Lennart kom idag igen och kör spackelrunda nummer två.
Jag har fått tokspel på ett transportföretag - hade tagit semester i fredags för att ta emot kyl och frys samt värmepump och när telefonen ringer och man meddelar att handlingarna på den överenskomna leveransen av kyl och frys gått "till fel ställe" räckte det för mig. Jag vet inte hur många samtal vi har haft med detta transportföretag! Det hela slutade iallafall med att det en och en halv timme senare kom en Kungs budbil med leveransen, punkt. Skönt!
Idag kom Grahnes El och började raskt fixa med rör, vattenutkast och värmepump. Den vägde 283 kg. Ni som varit på Magnoliabacken vet att det tar man inte med lätthet upp till huset. Som tur är har vi bra grannar!
Med hjälp av en grävmaskin som lyfte det hela uppför hela backen och fram till farstukvisten är den nu på plats i huset - imorgon tar Grahne den sista biten till tvättstugan. I slutet av veckan kan vi om allt går väl nyttja faciliteter som toalett och handfat samt dusch och vattenutkast. Fantastiskt!
Jag har släpat ris nedför backen från den stora sälgen som föll i vårstormen. För att få lite extra motion - vilket inte sker vid speciella tillfällen nuförtiden utan sker under husarbete - sprang jag upp igen varje gång, sex gånger idag (0=
Duschdörrar hoppas vi ha på plats innan midsommar - de ska mätas upp och beställas av kakelfirman.
Vi har beställt lärkträ till altanen - det får sen ligga och vänta lite - kanske blir det första semesterveckans arbete?
En pytteliten möbelgrupp finns nu mera på balkongen. Invigd med mat från favoritstället Vaxholms pizzeria. Deras kebabrulle är underbar!
I söndags kväll tog Anders och jag ett break och var på Cirkus och avnjöt Katie Meluhas konsert. Dock är vi lite rastlösa och skulle nog egentligen kunnat hoppa över det hela för att arbeta med huset, men biljetterna var inhandlade för mycket länge sen och det kändes fel att inte nyttja dem.
Golv i allrummet.
Lilla bygghunden.
Elin i sitt rum.
Grundmålning av räcken.
Imorgon ska jag ta med kameran. Glömde den idag när jag skulle ta bild på värmepumpens färd till huset...
/ Katarina



Läsarnas kommentarer:
Postat av: Maria Krüger

Hoppas allt är bra med Er! <3

2012-07-11 @ 21:11:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail:

Blogg :

Kommentar:

RSS 2.0