Madicken

Att blogga en gång i veckan är en för hög målsättning för mig (0= Det finna så mycket annat som kommer före, men nu sitter jag här och det är dags för ett inlägg.
Vi har vår fantastiska lilla extratjej som är hos oss en helg i månaden sitter brevid mig och vi har tittat på Madicken efter en morgonpromenad till lekparken. Det är härligt att uppleva de gamla Astrid Lindgrenfilmerna igen. Det var ju några år sen Anders och mina barn var i Astrid Lindgrenåldern och barnbarnen är inte riktigt där än.
Nu är vårt hus värderat - det blev som vi trodde, precis - och vi väntar bara på slutbeviset som verkar ta sin tid...
Snickare, röris och elektriker har tagit kontakt efter besiktningen och vi själva gör lite i hemmet varje ledig dag.
Erika och jag åt lunch en dag och hon hade Dylan med sig.
Så här glatt ler han nu...
Förra söndagen hade vi ungarna här igen. Tommy gjorde en jätteinsats med veden som fortfarande ligger i högar på tomten STORT STORT tack Tommy! Anders har köpt en ny yxa och håller på där ute för fullt just nu.
Anders tog en otroligt spännande bildserie på allesammans då vi skulle arrangera en gruppbild. Till slut var alla med iallafall men det var inte lätt...
Igår var Anders och jag lediga. Jag pluggade och gjorde färdigt första inlämningsuppgifterna. Men innan dess hann vi med en morgonpromenad.
Mulet, men vackert här på Resarö.
Lillstugan i höstskrud. Kantarellerna som växte på tomten blev fina i en sås häromdagen.
Nu ska jag gå ut och hjälpa till med veden. Det blir många härliga mysbrasor av den!
/Katarina



Läsarnas kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail:

Blogg :

Kommentar:

RSS 2.0