Det händer saker...

Den 23 juli ansökte vi om bygglov. Onsdagen den 3 november fick vi vår bygglovsansökan beviljad. Rivningslovet undertecknades redan den 21 oktober. Vi har dock inte sett dem i vår brevlåda än... Jag ringde igår - vi vill ju gärna ha dem i handen så att vi kan sätta igång med alla de formella processer som nu ska ta vid - då hade "assistenterna" så mycket att göra att de ej hunnit skicka dem än.
Vi har fått tid för avrop hos Fiskarheden i slutet på veckan. Då vill jag ha bygglovshandlingarna med mig. Så jag har sagt att jag kommer och hämtar dem helt enkelt. Det är fasligt trööögt, de måste ha jobb över huvudet. Men vi blir trevligt bemötta!
Det känns så bra att äntligen få göra avropet!
Vi har undersökt, räknat, funderat och mätt. Fortfarande finns en del frågetecken men inom många områden går det inte att göra några ändringar överhuvudtaget efter det att avropet är under tecknat - därför har det varit viktiga beslut för oss att ta. Vi skapar ju vårt nya boende! Sen blir det dags för arbete med grund!  

/ Katarina



Läsarnas kommentarer:
Postat av: Sabina (vän till Erika och gammal granne från Karlsolmhsvägen)

Gud så spännande! Jag hoppas det var okej att Erika gav mig bloggadressen. När själv en dröm om husbygge i framtiden så det ska bli så himla kul att genom skärmen få ta del av detta!



2010-11-11 @ 23:52:31
Postat av: Katarina

Hej Sabina,



Du är så välkommen!

Ställ gärna frågor om just det som kan vara intressant för dig.



/

Katarina

2010-11-13 @ 21:08:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail:

Blogg :

Kommentar:

RSS 2.0