Byggfelsförsäkring klar

Det gick med rasande fart - jag vet inte om det var farten som gjorde priset, men summan denna försäkringskostnad utgör är HÖG!!! Det är bara att bita ihop då den enligt lag ska finnas innan bygget påbörjas.
Idag har vi skickat lite svar på frågor till Fiskarheden som följer upp att inget missats eller missförståtts. Det är bra. Vi spar all kommunikation så det är lätt att backa bandet och hämta hem de uppgifter som vi tidigare lämnat. Annars skulle det nog bli svårt att hålla reda på alla detaljer.
Vi har bestämt oss för att ha Gesims ovan fönster och dörrar - det är verkligen fint!


Igår flyttade Linn tillsammans med Jonni in i en lägenhet på till att börja med tre månader. Det gick väldigt smidigt - en vända med gallersläpet som vi hade till våra besök på tippen räckte. Nicklas är mer hos Olivia än hemma nuförtiden - härligt när de trivs ihop! Så från att ha varit sex stycken i familjen är vi numera 2,5 (0= + Ben Ji.

I helgen ska vi skriva kontrakt med vår grundentreprenör samt ta en sväng till Öregrund igen. Jag tror att vi ska hinna med att ta bort tjärpappen från Magnoliabacken också - åtminstone packa ihop så mycket vi kan på vårt lilla släp.

Anders övar franska glosor med Elin (som har fått tandställning) och Ben Ji ligger på rygg brevid mig. Jag älskar glasverandan på det hus vi bor i nu. Vi sitter här jämt. Hoppas det blir detsamma med den på Magnoliabacken som blir lite mindre. Det är härligt med fönster åt tre håll - det blir en upplevelse av att vara nära natur och väder.

/ Katarina




Läsarnas kommentarer:
Postat av: Linn

Så snart vi kommit helt i ordning hemma I lägenheten får ni komma över på middag tycker jag! Jonni och jag turas om att laga mat, och vi har ätit gott varje dag :) kommer snart förbi och hämtar lite grejer som jag glömde. Puss

2010-12-09 @ 15:39:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail:

Blogg :

Kommentar:

RSS 2.0