Full fart på tomten

Tomten eller tomten (0=
Ja, det är nog full fart på båda ställena. På Magnoliabacken har det hänt saker! Vägen är breddad och finfixad. Infarten till tomten är inte lika tvär i svängen utan bred och rundar mjukt in. Björken är borta men, en liten gran står nu istället på ett fint inramande sätt till höger om infarten. Den kom till sin rätt precis. Det blev väldigt bra! Inne på själva tomten har det grävts och omfördelats material. Vi hann inte riktigt med i svängarna så jag tror att de fina stora stenar vi tänkt bevara nu ligger i en hög med grävda massor... Nåväl - ibland går det långsamt och ibland fort. Vill man vara med i svängarna så får man helt enkelt följa tempot och gilla läget tror jag.
Anders och jag har haft fullt upp med att avsluta arbete inför årsskiftet och vara lite magsjuka och lite annat pyssel. Från att ha varit på plats varje dag har vi nu knappt hunnit äta middag tillsammans.
Fredrick på Fiskarhedenvillan har redan fixat till det mellan VVS och grundentreprenören så att arbetet ska synka bra - det känns skönt. Samordning är ju a och o i den här processen.
Återkommer med bilder då dagsljuset och jag har mötts i helgen.
Nu går arbetstempot ner igen efter budgetarbete och avslut av en mängd arbetsprocesser. Sen blir det besök på Magnoliabacken varje dag skulle jag tro.

/Katarina



Läsarnas kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail:

Blogg :

Kommentar:

RSS 2.0