Adventsträning

Nyss hemkommna från gymmet småplockar vi med ditt och datt här på Magnoliabacken.
Vi har haft stora problem med datorerna på jobbet och jag hade ingen tillgång till administrativt nät eller det som låg på vanliga servrar under NIO dagar... Nu börjar jag komma ikapp men det har inte varit roligt. Som tur är finns det en massa härliga människor runtomkring mig på min arbetsplats så det går bra ändå (0=
Den här helgen har coachutbildningen varit lika givande och jag inser att detta ger mig mer energi än det tar. Jag kommer att förkovra mig mer! I sakta mak... Mitt mål är att max fyra klienter på gång samtidigt - alltså max fyra timmar/månad, det ska fungera utan att påverka arbete och fritid i övrigt.
Utbildningen är väldigt omväxlande och välplanerad. Hemuppgifterna tar tid men ger verkligen fördjupade perspektiv och nytt kunnande. Det börjar bli en trygg och bra lärgrupp. Där finns goda grunder för ett bra kontaktnät. Jag är så glad för den respons jag fått på de hemarbeten vi gjort. Nu ser jag fram emot att möta en ny klient för att fylla min första 25 - timmars kvot. Sen ska det fyllas på upp till hundra för att går från diplomerad till licensierad.
Vårt hus är så lungt... Rofyllt och tryggt på något vis. Jag älskar det!
Lite juligt på Magnoliabacken!
Förra helgen var vi i Öregrund och firade min fina svärmor som fyllde 75 år! Trevligt och gott!
Helgen innan var det fullt ös med middag på Elverket med goa Tina och Lars. Tankar föddes på att resa till Cornwall tillsammans. Det skulle vara skoj! Vi får se om planerna realiseras. I vår ska vi ta en tur till Toscana Anders och jag. Jag ser verkligen fram emot att besöka båda dessa ställen. De bilder jag ser från resmålen är så lockande! Även om jag längtar efter min fina lilla hund varje dag så käns det som en stor frihet att helt plötsligt kunna planera för resor och annat utan att tänka på hur det ska lösa sig med tider och hundvakt.
Anders har varit och arbetat på båtkulbben i helgen. Elin tog bilder och frös (0=
Jag passade på att strosa runt en stund i Vaxholm när jag släppt av dem. Hittade lite smått och gott till mina älskade barnbarn och en fin sak till Anders.
Lille Dylan i pappadirektfrånjobbets hand (0=
Mindre än två veckor till julafton!
/Katarina



Läsarnas kommentarer:
Postat av: Anonym

hihi min lille sötgurka!!!



kram på dig mamma!! längtar till vi ska fira jul

2011-12-11 @ 21:15:48
Postat av: Anonym

Älskade Erika. jag vill ha bilderna på pojkarna när de ligger på golvet - de i svartvitt! jag kan inte spara ner dem?!

2011-12-12 @ 15:32:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail:

Blogg :

Kommentar:

RSS 2.0