Falun - Vaxholm t r

På lördagen blev det utflykt till Falun tur och retur. Ben - Ji fick följa med och låg nöjd ihoprullad i baksätet mellan rastningarna. Vi besökte vår kakel- och klinkersentreprenör som har butik i Falun för att diskutera och planera våra våtutrymmen. Vi är ganska klara på hur vi vill ha det men jag måste tänka några varv till. Det får inte gå för fort till beslut, jag gillar att kunna vila i tanken lite innan det blir slutgiltigt. Tycker ofta att tanken mognar med tid och perspektiv och att det som kändes helt rätt i start kan utvecklas till något annat efter hand.
Jag vill gärna ha en lantlig och lite rustik still men utan en massa krusiduller och krimskrams. Jag tycker mycket om vitt, sten och jordiga färger som är lugna och naturnära. Det passar Anders också men han är också förtjust i lite mer varma kulörer. Jag tror attt vi får till det bra  - dock blir det några besök till för mig i kakeldjungeln innan jag är beredd att sätta ner foten...
Vi gillar att dra iväg på morgonen och ha flera timmars sällskap, tid att prata och umgås med varandra. En bilutflykt kan verkligen vara skön avkoppling för oss som nästan alltid är aktiva med något.
På vägen hem tittade vi förbi vår snickare Daniel lite snabbt och fick träffa hans trevliga familj.
Vilket fantastiskt helgväder! Idag har vi städat på tomten - det gick dock väldigt fort då vi förberett efter hand sen sist. Sen har jag krattat och Anders saltat i backen så att ByggAb kommer upp(0=
Ikväll ska vi göra egen pasta med färska champinjoner och parmesan. Mmm...
På tisdag kommer Nicklas och Olivia hit! Roligt! Då kan de följa med till Magnoliabacken, sist de var där höll vi på och rev.
Här kommer en liten rapport på vad som gjorts under veckan som gått:
Regling och isolering av undervåningens ytterväggar.
Drevning runt fönster och dörrar.
Glesning i tak på undervåningen
Visst utvändigt plåtarbete samt att den bräda som sitter allra längst ner på husväggen under raden med stående panel är på plats.
Plastning av alla ytterväggar på nedervåningen.
Säkert annat också som jag inte riktigt hunnit observera.
Anders är i källaren och målar staketstoplar till balkongerna med linoljefärg.
En del av det skräp vi drog ner för backen på en presenning - släde utför! (0=.
Sen fyller vi etteller två släp till nästa helg och åker till tippen.
Förmiddagens vintersol når nästan ner till backen. Lite senare, vid 12.30, strålar vintersolen på husets gavel och gör sen så under hela eftermiddagen. Härligt!

Här kan vi sitta och mysa på balkongen så småningom.
Jag gillar det röda mot vintervitt!
/Katarina



Läsarnas kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail:

Blogg :

Kommentar:

RSS 2.0