Snöoväder, sen strålande sol

Lördagssol på Magnoliabacken. Så fint det blev med halvmånefönster och panel på plats på kupan!
Anders har varit på tomten och snöröjt samt plockat undan lite av det som stack fram i snön ...
Han har också flyttat om lite bland isoleringsbalarna så att det ska bli effektivt att arbeta när veckan börjar.
Elin, Erika, Elton och jag har varit på Tom Tits - jag har skrattat så härligt gott åt, och med, mina ungar idag!
Imorgon ska jag också vara aktiv på tomten och sen behöver vi titta till vår stackars båt som nog kan behöva lite översyn efter snöstormen.
Min systersonson fyller ett år och ska firas imorgon. Stort grattis till lilla Elias!
Vilket härligt vinterkaos det blev under torsdagkvällen och fram till fredag em.
Hoppas att resan hem gick bra för våra snickare!
Fredag morgon blev det till att ge sig av tidigt hemifrån, Elin fick följa med, då all busstrafik ut till Roslagen var inställd. Väl framme vid arbetsplatsen fick jag ägna en halvtimme i snöyran åt att stå och dirigera bilar från vår infart då de flesta som åkte in behövde hjälp att sen komma loss därifrån då de fastnade på olika ställen längs vägen. Två av mina medarbetare hade inte möjligheter att ta sig till arbetet och flera stycken kom senare. Det fungerade dock alldeles utmärkt ändå. Rejäl kämpaglöd i dem som gav sig ut och triumferande kom fram till slut!
Jag åkte från lilla Essingen 16.30 på torsdagkvällen och var hemma sex. Kunde sen inte låta bli att ta en sväng upp till huset för att bara se och längta lite. En riktigt vintrig bild blev det.
I onsdags kväll åt vi gott på Kouzina - Valhallavägen. Trevlig kväll!
/Katarina



Läsarnas kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail:

Blogg :

Kommentar:

RSS 2.0