En liten bit till

Vi får husleverans något senare. Grundarbetet är inte klart än. Det blir för kallt för att pumpa betongen via en extra station uppför vår backe de närmaste dagarna. Alla verkar dock jobba för att god samordning ska ske. Ingen har suckat djupt eller ens knystat ordet omöjligt. En positiv grundton och vilja att lösa är det vi mött hittills, trots att flexibilitet har krävts av alla samspelande aktörer.
Vi var förbi tomten ikväll men där såg det ut som igår vad jag kunde se i mörkret. Iver, oro och nyfikenhet är starkast i känsloregistret just nu.
Jag väntar med spänning på om jag kommer att klara mig från magsjuka då alla barnen med respektive utom Olivia och Elin drabbats nyligen. Lille Elton fick också en släng. Jag har arbetat dagar samt plussat en hel del kvällar med administration och inte riktigt skött hälsan. Två längre promenader och tre cykelpass är allt jag fått till, sista månaden, så jag hoppas att julvilan, mycket vitlök och blodapelsinjuice gör susen (0=. Nu ska jag arbeta i normalfart igen och motionera regelbundet - då fungerar det bäst!
Snickarna kommer att börja jobba i nästa vecka. En av dem har varit här och träffat Anders. De kommer att bo i våra tomma rum på nedervåningen. Vi har verkligen space där, så det passar bra!
Jag är lite sugen på att ta itu med kakel- och klinkersval. Vi är i stora drag klara med vad vi vill ha men sen får vi se vad den entreprenör som ska utföra arbetet kan hjälpa oss med. Runt öppna spisen vill vi ha en gråbrun kalksten vi sett hos en lokal stenfirma, men vi vet inte än om den går att få så tunn som vi önskar. Den blir vacker tillsammans med Siljans furugolv, Romance, som vi valt att ha överallt, utom där det plaskas med vatten.
Vi träffade våra grannar ikväll och de tyckte det var ok att använda marken närmast deras tomt för upplägg av diverse material. Skönt! Vår tomt är ganska stor -  drygt 1500 kvm - men ändå känns det som om det inte finns något bra ställe att lägga virket på. Det är nog för att tomten är rätt så kuperad och i "oordning" just nu.
/Katarina



Läsarnas kommentarer:
Postat av: Maria

Halloj!



Roligt att du kikade in till mig efter mitt besök.



Vi gjorde enbart golven själva, då min sambo jobbar som plattsättare/golvläggare.

Det räckte! Det var även lite grundmålning och sånt som jag fick äran att göra :D



Hur gör ni?



Ni har en väldigt rolig resa framför er! Stor lycka till! Jag återkommer för att kika hur det går för er :D



Kram Maria

2011-01-13 @ 07:16:11
URL: http://villakrutbruket.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail:

Blogg :

Kommentar:

RSS 2.0