Hänt sen sist...

Oj, vad dagarna går fort! Nicklas kom och hjälpte oss med målning två dagar i midsommarhelgen. STORT tack Nicklas! Han passade också på att besöka Kabyssen tillsammans med bonussyster Linn med vänner, på hennes 21-årsdag. Veckan har gått i penselns tecken och en natt vaknade jag av att min arm värkte så att jag inte visste hur jag skulle hålla den. Nu är dock musklerna igång ordentligt så det gäller bara att varva sysslorna något när tummen domnar bort (0=.
Panelskivor är uppe i kök, tvättstuga och hall. Igår var Erika och hennes kusin Andreas - min systerson - med sina goa ungar, mitt barnbarn Elton och så lilla Elias, på besök. De hade med sig smaskiga kakor och vi satt på vår gräääsmatta! Nu är det bara fem veckor till dess att barnbarn nummer två väntas. Som vanligt är Erika fräsch som en nyponros men börjar att vanka lite när hon går... Hon har verklgen varit oerhört pigg hela tiden.
Kakelsättarna var här och monterade duschörn och duschvägg igårkväll. Vi åt en härlig middag med Jonni och Linn på Capri Due för att fira Linns födelsedag. Skönt break!
Imorgon kommer de som ska sätta vår kakelugn på besök för att förbereda monteringen som sker i nästa vecka.

 

Så här ser vår kakelugn ut - allmoge 523, Cronspisen.

 

Elton med traktor när jag och Anders var barnvakter i söndagskväll. Tommy fyllde 29 år och firade med femkamp på Gröna Lund. Elton åt blåbär i mängder uppe på Magnoliabacken och sen tog vi en stor kulglass - Elton och jag - i Vaxholm. Han delar min kärlek till glass!

Panel uppe i hallen.
Vi fick en "korg" med vin, ost, choklad och kex av några grannar som fick fönster och element av oss då vi rev stugan på Magnoliabacken. Så gulligt! Vi njöt i solen vid snickarboa! Har man ingen korkskruv så tar man spik och hammare.
Skafferihörnet i köket och grundmålad panel.
Byggarlunch på den ena balkongen.
Duschhörnet - skulle ha varit ett INR men blev ett Ifö - undrar varför? Men det var fint och helt ok.
Panelskivor och foder grundmålade i tvättstugan - utsikten är som en tavla.
Imorgon kör vi vidare!
/ Katarina



Läsarnas kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail:

Blogg :

Kommentar:

RSS 2.0