Tomtbilder

Med ens så blev kaoset utanför huset nästan ordning. Vi kommer att göra en stor altan redan på försommaren så att vi har ytor att leva uteliv på innan gräs och annat fått fart.
Imorgon ska Johanna i vattnet sen ska Anders och Jonni börja med trappen! Ibland tar ju träbåtar in mycket vatten då de legat på land ett tag. Sen sväller trät och båten blir tät. Idag har vi ordnat med pump så att vi kan ha den igång de första dygnen. Det är alltid lika spännande...(0=
Kakel och klinker är nu bokat till vecka 20!
Grannens katt gosar med mina ben. Tyvärr kissen så är jag allergisk så det blev inget klappande av.
Här blir det lite stenstöd för jorden på nivån ovanför.
Här blir solig altan - hela dagen från 12-tiden till dess att solen går ner!
Stenkant mot gräsytorna.
Fortfarande kaos... men ordning på väg!
Stenarna mot grannen - här är nivåskillnaden som störst.
Vi har faktiskt en liiiten gräsmatta redan.
Här blir det en rabatt med perenner som kantar infarten.
Om Tomas Stefan och Daniel ser detta så säger jag bara - minns vintern 2011. Här har tår frusit och fullständig röra omgett huset. Nu - härligt förberett för altanbygge. Eller Tommy och Andreas - minns ni när här var mer eller mindre skog?! Eller Anders , min kära man, vi rev hus här i runt minus åtta graders kylaett tag -
åtta timmar om dan...
Här börjar den lite mer vilda delen av tomten med en härlig björkbacke, gran, hassel och båbärsris.
En och annan kantarell har vi också sett.
Här är en fin backe med vit- och blåsippor. Högst upp mot grannen ska det bli vedbod och trädgårdsförråd.
Om jag hinner kommer det bilder från helgens trappbygge på söndag. En upplevelse att dela med sig av...
/ Katarina



Läsarnas kommentarer:
Postat av: Anonym

Oj!!! det blir jättefint mamma!!

kramar

2011-05-07 @ 15:54:09
Postat av: Tomas

Ojojoj, det går undan på Magnoliabacken måste jag säga. Jäklar vad ni kämpar på, och fint blir det också!



Som sagt, det är lite skillnad mot i vintras, nu när det är grönt och varmt.



Ha det fint!

/Tomas

2011-05-18 @ 16:51:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail:

Blogg :

Kommentar:

RSS 2.0