Lillördag

Här på backen är det en regnig kväll. Igår flög kajorna sin märkliga flocktur fram och tillbaka nere i dalen. Koltrasten sjöng sina varierade drillar och det var varmt, nästan ljummet. Det var en riktig vårkväll. Efter en skön kvällspromenad eldade vi på tomten och såg sen glöden från vårt sovrumsfönster i mörkret.
Jag har haft oerhört intensiva arbetsdagar denna vecka. Det är onsdag och jag har arbetat 30 timmar. tror att jag kan balansera det hela på fredag em. Det är tur att det är roligt!

Tänker mycket på vårresan vi ska göra. Första natten ska vi sova i Lucca inte långt från Pisa. Fiaten är hyrd och vädret där idag har varit 24 grader och strålande sol.
Sen får vi se var resan går efter det.
Längtar efter att göra en riktigt vacker och smaskig påsktårta!! Med gul marsipan och massa goda ägg samt strössel på. Såg en fantastisk skapelse i en mattidning för ett tag sen. Den ska få bli förebild för min påsktårta. Mums!
/Katarina


Lucca




Läsarnas kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail:

Blogg :

Kommentar:

RSS 2.0